Виправлення помилок вхідного ПДВ минулого і/або поточного періоду
Розглянемо порядок виправлення помилок ПДВ, що входить, за допомогою документу "Реєстрація податкового документу", що входить, з видом операції "Виправлення помилки" (у конфігурації "Управління виробничим підприємством для України" документ називається "Запис книги придбання").Документ може використовуватися:
- для формування уточнювального розрахунку по попередніх періодах (у документі встановлюється прапор "Включається в уточнювальний розрахунок" і заповнюється уточнюваний період);
- для виправлення помилок в поточному періоді (у документі не встановлюється прапор "Включається в уточнювальний розрахунок").
Пізніше з'ясувалося, що податкова накладна була зареєстрована в ЕРНН із запізненням (після встановлених п.201.10 ст.201 НКУ термінів реєстрації). Реєстрація податкової накладної в ЕРНН здійснена 23.10.2017 р.
Таким чином, включивши суму у розмірі 15'000 грн в податковий кредит декларації за вересень 2017 року, покупець порушив вимоги абзацу першого п.198.6 ст.198 і абзацу другого п.201.10 ст.201 НКУ: не зареєстрована в ЕРНН податкова накладна не надає право покупцеві-платникові ПДВ відбити вказану в ній суму податку у складі свого податкового кредиту.
Тому прийнято рішення подати уточнювальний розрахунок до декларації попереднього періоду (вересень 2017 року) і включити документ в податковий кредит наступного періоду (жовтень 2017 року).
Для відображення цієї операції треба в періоді виявлення помилки (жовтень 2017 року) оформити два документи "Реєстрація податкового документу", що входить, з видом операції "Виправлення помилки" :
- Перший документ відіб'є сторнирование податкового кредиту (у документі вказуються негативні суми) і дані потраплять в уточнювальний розрахунок періоду, в якому податковий кредит був нарахований (вересень 2017 року).
- Другий документ відіб'є повторне нарахування податкового кредиту (у документі вказуються позитивні суми) при цьому дані не потраплять в уточнювальний розрахунок, а потраплять в декларацію за жовтень 2017 р. (рядок 10.1).
Складання уточнювального розрахунку по ПДВ
Приведені в методиках рекомендації моделювалися в конфігурації "Бухгалтерія 8 для України" (редакція 1.2).
Методика також застосовна для конфігурацій "Управління торговим підприємством для України" (редакція 1.2) і "Управління виробничим підприємством для України" (редакція 1.3).
Загальна інформація:
Передбачені наступні варіанти виправлення помилок в декларації по ПДВ:
- Якщо помилки виявлені до закінчення граничного терміну подання декларації - подається нова декларація з ознакою "Звітна нова" з виправленими показниками;
- Якщо помилки виявлені після закінчення граничного терміну подання декларації (у раніше поданій декларації, з урахуванням термінів давності) - може подаватися уточнювальний розрахунок в якості самостійного документу (далі - Уточнювальний розрахунок).
Розглянемо приклади оформлення Уточнювального розрахунку в якості самостійного документу.
Формування Уточнювального розрахунку
У конфігурації "Уточнювальний розрахунок по ПДВ" у зв'язку з виявленням і виправленням помилки можна створити і заповнити в розділі "Регламентовані звіти"Перед автоматичним заповненням Уточнювального розрахунку необхідно в шапці звіту в полі "03" вказати уточнюваний період і у відповідному реквізиті форми вибрати уточнювану декларацію або останній уточнювальний розрахунок за вказаний період.
При автоматичному заповненні по кнопці "Заповнити" Уточнювальний розрахунок заповниться:
-данными декларації по ПДВ (останнього уточнювального розрахунку), помилки якої виправляються, і посилання, на яке вказана в шапці форми звіту;
-данными документів "Податкова накладна", "Додаток 2 до податкової накладної" і "Реєстрація податкового документу" складених для виправлення помилок минулих періодів, в яких встановлена ознака "Включається в уточнювальний розрахунок" і вказаний відповідний уточнюваний період, що входить.
У уточнювальному звіті відобразяться тільки дані податкових документів, період виписки яких (тобто дата - реквізит "від") відповідає періоду, вказаному в реквізиті "Період вибірки уточнювальних записів" шапки звіту.
Приклади складання уточнювального розрахунку, який подається у зв'язку з коригуванням податкових зобов'язань з причини :
- заниження податкових зобов'язань;
- завищення податкового кредиту.
Коригування податкових зобов'язань унаслідок заниження податкових зобов'язань
Приклад: в жовтні виявлено, що в декларації за вересень платник неправильно розрахував суму податкових зобов'язань, внаслідок чого занизив зобов'язання (рядок 1, і відповідно рядок 9 Декларацій).Підприємство ліквідовувало основний засіб по самостійному рішенню, але податкова накладна на умовний продаж не оформлена.
Для нарахування податкових зобов'язань на умовний продаж при списанні ОС необхідно оформити документ "Податкова накладна" з видом операції "Умовний продаж при списанні ОС" датою того періоду, в якому оформлена операція списання. У нижній частині документу необхідно встановити прапор в полі "Включається в уточнювальний розрахунок" і вказати уточнюваний період.
У жовтні уточнюються дані за вересень, тому в шапці звіту вказується уточнюваний період "09.2017", а у відповідному реквізиті форми звіту вибирається декларація по ПДВ за вересень 2017 р., показники якої уточнюються. Також в реквізиті "Період вибірки уточнювальних записів" вказується період виписки податкових документів.
Заповниться:
графа 4 - показниками декларації, помилки якої виправляються;
графа 5 - показниками графи 4, з урахуванням даних виправлення. Т.е. з урахуванням сум податкових документів, складених для виправлення помилок минулих періодів;
графа 6 - різницею показників гр.5 і гр.4. Тобто даними виправлення (сумами по помилках, що виправляються).
Оскільки заниження податкових зобов'язань привело до недоплати ПДВ до бюджету, необхідно відобразити нарахування штрафу у розмірі 3т суми такого зобов'язання. Сума штрафу відбивається в рядку 18.1 Уточнювального розрахунку.
B відповідності з п.8 розділу VІ Близько № 21 разом з уточнювальним розрахунком можуть подаватися і додатки, у тому разі якщо виправляються рядки, до яких треба подавати такі застосування.
За прикладом, податкова накладна на умовний продаж не відображена в наданій раніше декларації, відповідно і в додатку 5, тому до Уточнювального розрахунку необхідно також подати додаток 5, що містить інформацію за уточненим показником.
ВАЖЛИВО!!!: Додатки до уточнювального розрахунку подаються у тому випадку, якщо помилки припустилася в рядках, при заповненні яких зобов'язані подаватися додатки. Такі застосування подаються з відміткою "уточнюючий" і в них вказується тільки сума уточнення показників (зі знаком " " або "-"), що відповідає даним з графи 6 уточнювального розрахунку. Якщо графа 6 не заповнена, то "порожні" застосування подавати не треба.
Коригування податкових зобов'язань унаслідок завищення податкового кредиту
Приклад: в жовтні з'ясувалося, що в декларації за вересень платник неправильно розрахував суму податкового кредиту, внаслідок чого завищив податковий кредит (рядок 10.1, і відповідно рядок 17 Декларацій).У цьому прикладі розглянута ситуація, коли підприємство включило до складу податкового кредиту одну податкову накладну двічі.
Для відображення коригування податкового кредиту необхідно оформити документ "Реєстрація податкового документу", що входить, з видом операції "Виправлення помилки", датою періоду виявлення помилки. У нижній частині документу треба встановити прапор в полі "Включається в уточнювальний розрахунок" і вказати уточнюваний період.
За прикладом, в жовтні уточнюються дані за вересень, тому на формі бланка вказується уточнюваний період "09.2017", у відповідному реквізиті форми вибирається декларація по ПДВ за вересень 2017 р., дані якої уточнюються, а також в реквізиті "Період вибірки уточнювальних записів" вказується період виписки податкових документів.
графа 4 - показниками декларації, помилки якої виправляються;
графа 5 - показниками графи 4, з урахуванням даних виправлення. Т.е. з урахуванням сум податкових документів, складених для виправлення помилок минулих періодів;
графа 6 - різницею показників гр.5 і гр.4. Тобто даними виправлення (сумами по помилках, що виправляються).
Оскільки завищення податкового кредиту привело до недоплати ПДВ до бюджету, необхідно відбити нарахування штрафу у розмірі 3т суми такого зобов'язання. Сума штрафу відображається в рядку 18.1 Уточнювального розрахунку.
Разом з уточнювальним розрахунком можуть подаватися і додатки, у тому разі якщо виправляються рядки, до яких треба подавати такі застосування.
За прикладом, податкова накладна двічі відбита в рядках наданої раніше декларації, відповідно і в додатку 5, тому до Уточнювального розрахунку треба подати також додаток 5, що містить інформацію за уточненим показником.
Робота в модулі "FREDO : Звіт" у разі призупинення реєстрації НН / РК унаслідок наявності Критеріїв оцінки ризиків
Сервіси "FREDO : Звіт" і "FREDO: Докмен"
Усім користувачам 1С : Підприємство 8 надається можливість використати сервіс здачі електронної звітності і обміну НН / РК - "FREDO: Звіт":- дозволяє відправляти звітність, реєструвати податкові документи в ЕРНН, обмінюватися ПОНЕДІЛКУ з контрагентами, і усе це робити безпосередньо з конфігурації 1С : Підприємство 8, не використовуючи транзитні файли.
- має повний набір форм електронної звітності. Більшість звітів автоматично заповнюються даними з 1С: Підприємство 8 по кнопці "Заповнити" без необхідності використання транзитних файлів, обробок і т. д.
Таким чином, нині можливий обмін не лише НН / РК, але і іншими документами:
- рахунок;
- акт;
- товарна накладна.
Рекомендації і дії користувачів у разі призупинення реєстрації НН / РК
У разі призупинення реєстрації Податкової накладної / Розрахунку коригування унаслідок наявності Критеріїв оцінки ризиків Продавець і Покупець отримують Квитанцію про призупинення реєстрації (J1490901, F1490901), що відбивається в Реєстрі первинних документів програми "FREDO: Звіт" як окремий документ.Продавець або Покупець заповнює і відправляє в ДФС наступний пакет документів, що підтверджує операції НН / РК, і є достатнім для прийняття Комісією остаточного рішення про прийняття або відхилення НН / РК :
- Повідомлення про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлене НН / РК (J1312601, F1312601). Документ створюється в Реєстрі звітів як головний документ пакету.
- Документ для представлення сканкопий документів (J1360101, F1360101), в якому прикріпляються сканкопии, підтверджувальні операції, вказані в призупинених НН / РК. Для кожної сканкопии створюється окремий документ (J1360101, F1360101). Документ створюється в Реєстрі звітів як підпорядкований документ пакету до Повідомлення про подання документів.
- Додаток до Критеріїв оцінки міри ризиків (J1312301, F1312301) - створюється в Реєстрі звітів як окремий документ.
Створення пакету документів
Для створення пакету документів необхідно натиснути кнопку "Створити";Відкриється вікно "Створення звіту".
У загальній групі "Бланки" обирається розділ "Державна фіскальна служба", група звітності "Інше" і необхідний бланк документу.
Відкрити документ можна подвійним кликом лівої клавіші миші або натиснувши кнопку "Створити".
Повідомлення про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлене НН / РК
У відкритому бланку необхідно внести дані в поля, що вимагають заповнення (обов'язкові поля, що підсвічуються жовтим кольором).
Документ для представлення сканкопий документів
Одночасно із створенням Повідомлення щодо подання документів... (яке є головним документом)у Реєстрі звітів створюється Документ для представлення сканкопий документів, як підлеглий головному.
Відкривається документ подвійним кликом лівої клавіші миші.
У відкритому бланку необхідно внести дані в поля, що вимагають заповнення (обов'язкові поля підсвічуються жовтим кольором) та додати сканкопию.
Щоб додати сканкопию документу, необхідно встановити курсор в полі "Найменування файлу документу" і натиснути кнопку.
У вікні, що відкрилося, вибирається потрібний файл. Назва вибраного файлу відобразиться в полі документу. Є можливість прикріпити файл тільки у форматі PDF, розміром не більше 2 Мб.
Для кожної сканкопию створюється окремий документ "Документ для представлення сканкопий".
Щоб створити новий "Документ для представлення сканкопий документів" необхідно в пакеті виділити курсором "Повідомлення .". чи вже створений "Документ для представлення сканкопий" і правою клавішею миші "Створити" - "Документ для представлення сканкопий".
Важливо! Кількість додатків "Документ для представлення сканкопий документів" має дорівнювати загальній кількості сканкопий, що вказується в графі "кількість документів, які додаються" у формі "Повідомлення про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій повидмовленим НН / РК".
Додаток до Критеріїв оцінки міри ризиків (Таблиця даних)
У документі треба внести дані в поля, що вимагають заповнення (обов'язкові поля підсвічуються жовтим кольором) і заповнити Таблицю даних платника податків.
У колонках треба вибрати з підключених довідників:
- код згідно КВЕД - в графі код згідно КВУД ДК 009 : 2010
- дані в одній з граф Код згідно УКТ ВЭД / ДКПП (придбання (отримання) товарів / послуг) або Код згідно УКТ ВЭД / ДКПП (постачання (виготовлення) товарів / послуг).
Рекомендації і дії користувачів у разі призупинення реєстрації НН / РК
Пакет документів спрямовується в ДФС.Комісія ДФС розглядає наданий пакет документів і впродовж 5 днів направляє квитанцію і РІШЕННЯ про реєстрацію або відмову в реєстрації НН \ РК (J1412401, F1412401).
За результатами розгляду Продавець і Покупець отримують рішення Комісії ДФС про реєстрацію або відмову в реєстрації НН / РК.
Рішення відбивається в Реєстрі первинних документів програми "FREDO: Звіт":
- якщо НН / РК зареєстровані, в Рішенні первинних документів робляться відмітки в поле, що містить інформацію про прийняте рішення;
- якщо в реєстрації відмовлено, в Рішенні первинних документів проставляється відмітка у відповідному полі і вказується причина відмови.
Якщо Продавець не згоден з рішенням Комісії ДФС про відмову в реєстрації НН / РК, він має право оскаржити це рішення в суді.
Детальніше з порядком створення пакету документів, необхідного для остаточного вирішення Комісії ДФС про прийняття або відхилення НН / РК можна ознайомитися безпосередньо в програмі "FREDO: Звіт" (головне меню "Довідка" - "Виклик довідки)" чи на сайті https : // fredo.com.ua.
Порядок створення змінного графіку роботи "День-ніч - 48 годин"
У конфігурації "Зарплата і Управління Персоналом".Змінний графік роботи також реалізований в конфігураціях "Управління торговим підприємством для України", "Управління виробничим підприємством для України", "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України"
Працівники працюють по змінному графіку: перший день з 8 ранку до 8 вечора; другий день з 8 вечора до 8 ранку.
Необхідно створити 3 графіки роботи : 1 зміна, 2 зміна, 3 зміна.
Для створення графіку роботи скористаємося помічником заповнення графіку.
Вказуємо параметри графіку : змінний, облік нічних, вечірніх і враховувати святкові дні.
Вказуємо розклад роботи для кожної зміни:
Заздалегідь заповнюємо Довідник "Зміни", з вказівкою часу початку і часу закінчення роботи.
Зміна 1 з 8: 00 до 20: 00
Зміна 2 з 20: 00 до 0: 00
Зміна 3 з 0: 00 до 8: 00
Аналогічно заповнюємо інші графіки роботи, зі зміщення відліку днів на 1 день.
Після заповнення отримуємо графіки роботи для трьох змін.
У кадрових документах вказуємо графіки роботи для співробітників і у вкладці нарахування покладені доплати: доплата за вечірній годинник, нічний годинник, робота у свята і вихідні.
Заповнюємо табель обліку робочого часу.
У документах Нарахування зарплати автоматично розрахується доплата за вечірній і нічний годинник.