Тема: "ВСЕ Про ЗМІНИ До ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ. ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ ЗА 2017 РІК "
Основні питання:
1. Вплив на роботу бухгалтера змін до Податкового кодексу:
- Місцеві податки і збори.
- Адміністрування ПДВ. Перевірки і відповідальність.
- Єдиний податок і дивіденди, податок на доходи нерезидентів.
- Податки на майно.
- ПДФО.
- Акцизи
3. Робота СМКОР припинена. Основні проблеми і питання адміністрування, нарахування ПДВ, складання і реєстрації податкових накладних.
4. Огляд нових роз'яснень контролюючих органів, актуальних на дату проведення семінару.
1. Вплив на роботу бухгалтера змін до Податкового кодексу:
Мінімальна заробітна плата:
- у місячному розмірі: з 1 січня - 3723 гривен (на сьогодні - 3200 грн) (зростання 16
- у почасовому розмірі: з 1 січня - 22,41 грн (зараз - 19,34 гривен).
У 2018 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги згідно із Законом від 01.06.2000 р. № 1768 - III "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" в процентному співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення складає:
- для працездатних осіб - 21%
- для дітей - 85%
- для осіб, що втратили працездатність, і інвалідів - 100оответствующего прожиткового мінімуму.
- Яка зарплата підлягає індексації.
- Максимальна величина доходу для начислення ЄСВ - 15 МЗП.
- Максимальний розмір ЄСВ - 22% від 15 МЗП
- Максимальний розмір аліментів ( 50% прожиточного мінімуму для дітей відповідного віку)
Закон від 05.04.07 г 877 - V "Про основні принципи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"
Дія справжнього Закону не поширюється на стосунки, що виникають при здійсненні :
- Валютного контролю;
- Митного контролю на кордоні;
- Державного експортного контролю;
- Контролю за дотриманням бюджетного законодавства;
- Банківського нагляду;
- Державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції;
- Державного нагляду (контролю) в області телебачення і радіомовлення;
Єдиний податок і дивіденди, податок на доходи нерезидентів
Податок на дивіденди не являється окремий податком, це той же податок на прибуток (у разі, якщо одержувач дивідендів юрособа) і податок на доходи фізичних осіб (якщо одержувач фізична особа) (ПДФО), який обчислюється з такого доходу як дивіденди. Кардинальних змін в переліку податків, що підлягають сплаті, не передбачено. Законодавець відкоригував норми сплати дивідендів единоналожниками.
Податок на дивіденди для нерезидентів : дивіденди, нараховані на користь юрособи нерезидента, емітентом корпоративних прав обкладаються двічі. Спочатку емітент платить 18вансового внеску з нарахованих дивідендів, а потім, одночасно при їх виплаті утримує ще 15алога, якщо міжнародний договір не передбачає іншого оподаткування. Наприклад, сума нарахованих дивідендів 1000,00 грн, емітент виплатить 18т 1000,00 (180,00 грн) авансового внеску по податку на прибуток до бюджету, також 150,00 грн (1000,00*0,15) податку з доходу нерезидента і 850,00 грн (1000,00-150,00) на користь нерезидента.
Податки на майно
Податок на майно на 2018 рік в Україні повинні платити як фізичних, так і юридичних осіб. В цьому випадку йдеться про нерухоме майно - усім одноосібним власникам квартир, площа яких перевищує шістдесят квадратних метрів (сто двадцять квадратних метрів для приватних будинків) будуть вимушені платити податок. З 2018 року податок на нерухоме майно сплачуватиметься "по-новому". Як пояснюють експерти, податкову ставку дійсно понизили (з 3о 15а квадратний метр), але, враховуючи новий рівень мінімальної оплати праці, тепер доведеться платити більше. Згідно з різними підрахунками, розмір збору підвищився на 16Платить за новим тарифом припаде вже цього року, при цьому новини про внесення змін до Податкового кодексу були ще в 2017 році. Слід зазначити, що далеко не усі громадяни України будуть вимушені платити за цим тарифом, оскільки остаточна ставка визначається органами місцевого самоврядування. За станом на 2018 рік в усіх містах України ставу податку на майно на 2018 рік не виходить за рамки 2
ПДФО
Варто відмітити, що кардинальних змін в порядку сплати прибуткового податку не передбачено. Зміни носять процедурний характер і пов'язані зі збільшенням розміру соцгарантий : мінімальної зарплати і прожиткового мінімуму. Додатково законодавець відкоригував норми, які торкаються деяких вузьких категорій платників. Так, наприклад:
1. не відносяться до додаткових благ виплати, здійснені кіновиробником особам, пов'язаним з випуском фільмів і тому подібне
2. не включається в доход вартість путівок на відпочинок, оздоровлення і лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податків і / або членів його сім'ї першого ступеня спорідненості, що надаються його працедавцем - платником податку на прибуток підприємств безоплатно або зі знижкою (у розмірі такої знижки) один раз в календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розміру мінімальний заробітний плата.
Акцизи
Депутати прийняли зміни до Податкового кодексу, передбачені законопроектом №6776-д. Згідно з пояснювальною запискою до документу, ставки екологічного податку збільшені на 11,2а ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобутком корисних копалин, рентної плати за спеціальне використання води і рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів - на 16,8%br> Документ передбачає збільшення акцизу на тютюнові вироби на прогнозний індекс споживчих цін на 11,2% додатково на 16,7% (тобто, з урахуванням попередньої індексації в цілому на 29,7%)
Але законопроект не передбачає збільшення акцизу на горілчані напої, кріплені вина, пиво солодове - як і збільшення ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом.
ЗАКОН № 996 РЕДАКЦІЯ з 01.01.18
Стаття 14. Представлення і обнародування фінансової звітності
1. Підприємства зобов'язані представляти фінансову звітність органам, до сфери управління яких вони належать, трудовим колективам на їх вимогу, власників (засновникам) відповідно до засновницьких документів, якщо інше не передбачене справжнім Законом. Органам державної влади і іншим користувачам фінансова звітність представляється відповідно до законодавства.
2. Фінансова звітність підприємств не складає комерційної таємниці, не є конфіденційною інформацією і не відноситься до інформації з обмеженим доступом, окрім випадків, передбачених законом. На фінансову звітність не поширюється заборона на поширення статистичної інформації. Підприємства зобов'язані надавати копії фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності за запитом юридичних і фізичних осіб в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації".
3. Великі підприємства, які не є емітентами цінних паперів, і середні підприємства зобов'язані не пізніше чим до 1 червня року, що йде за звітним періодом, оприлюднити річну фінансову звітність разом з аудиторським укладенням на своїй веб-сторінці (у повному об'ємі).
Касова Книга, що нового?
Оприбутковуванням готівки в касах установ / підприємств / відособлених підрозділів, що проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги / застосуванням РРО і КУРО (у разі застосування КУРО без застосування РРО), являється здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень в касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів / фіскальних звітних чеків (чи цих розрахункових квитанцій).
Установи / підприємства відбивають в касовій книзі усі надходження і видачу готівки в національній валюті.
Кожна / кожна установа / підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відособлених підрозділів).
Відособлені підрозділи установ / підприємств, страхові агенти, брокери, розповсюджувачі лотерей, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО або РК і веденням КУРО, але не проводять операцій по прийому (видачі) готівки по касових ордерах, а також фізичні особи - підприємці касову книгу не ведуть.
Робота СМКОР припинена:
Ситуація навколо блокування податкових накладних стала вже настільки серйозною, що це питання було підняте в парламенті і Кабмін пообіцяв проаналізувати його і допрацювати систему. Зараз Мінфін позбавили повноважень розробляти критерії оцінки міри ризиків, достатніх для зупинки реєстрації податкових накладних. Ті, що діють скасовані. (Передбачено виключення п. 74.2 ст.74 Податкового кодексу України, норма набуває чинності до 01.01.2018 - ред). Кабмін, обробивши усі недоліки системи, прогнозує розробку нових критеріїв через 2 місяці. За цей час податкові накладні реєструватимуть автоматично. Пункт 201.10 Кодексу доповнили новим сімнадцятим абзацом наступного змісту : "Для розрахунків коригування, складених постачальником товарів / послуг до податкової накладної, складеної на одержувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг їх постачальникові, - впродовж 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податковий накладна одержувачем (покупцем) ". З 2 січня 2018 податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких в ЕРНН зупинено реєструються автоматично, окрім:
- НН / РК, по яких за станом на 01.12.2017 р. не представлені пояснення і документи;
- НН / РК, по яких прийнято рішення про відмову в реєстрації і за станом на 01.12.2017 р. не почато процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.
ПН / РК, заблокированые до 01.12.2017 року і по яких подані пояснення і копії документів до 01.12. Якщо ж комісія впродовж 5 робочих днів не прийме рішення, або платникові податку не буде відправлено повідомлення про прийняте рішення, реєстрацію таких накладних здійснюється на наступний робочий день за днем закінчення терміну розгляду пояснень і документів платника податків.